Daginstitutioner i Udsatte Boligområder

Hvordan kan pædagoger udvikle deres pædagogiske arbejde i daginstitutioner i udsatte boligområder?

Tirsdag 10. marts 2015,  kl. 13:00 - 16:00

Sted

Lokale D169, Institut for Uddannelse og Pædagogik (DPU), Tuborgvej 164, 2400 København NV

Gennem de senere år er der for alvor kommet fokus på betydningen af tidlige og forebyggende indsatser overfor udsatte børn, inden skolestart påbegyndes. Daginstitutionen er barnets første møde med det samlede danske uddannelsessystem, og rummer en lang række muligheder for at forbedre udsatte børns livsforhold og for at forberede denne gruppe børn til skolelivets udfordringer. Konferencen præsenterer en række af resultaterne fra forskningsprojektet ”Tidlig-Bo-Go”.

I forbindelse med deltagelse på konferencen får man et eksemplar af rapporten ”Daginstitutioner i Udsatte Boligområder – Pædagogisk udvikling i arbejdet med udsatte børn og familier. Et Forsknings- og Udviklingsprojekt” af Niels Rosendal Jensen, Kirsten Elisa Petersen og Anne Knude Wind.

Pris (inkl. rapporten): 300

Nedsat pris for studerende (inkl. rapporten): 150,-

Tilmelding via link

13.00