Bearing with strangers – Education and the Politics of Inclusion

WIP-seminar ved afdelingen for generel pædagogik og pædagogisk filosofi, samt forskningsprogrammet Diversitet og social innovation, UCC.

Oplysninger om arrangementet

Mandag 11. januar 2016,  kl. 13:00 - 15:30

Sted

Lokale D120, DPU, Aarhus Universitet, Campus Emdrup, Tuborgvej 164, 2400 København NV

Seminaret vedrører Ph.d.projektet ‘Bearing with strangers – Education and the Politics of Inclusion’, ved Ph.d. stipendiat Morten Timmermann Korsgaard.

Respondenter er Anne Marie Pahuus, AU og Søren Langager, AU/DPU.

Vejledere er Merete Wiberg, AU/DPU og Vibe Larsen, UCC.

I projektet undersøges inklusionsbegrebet fra et pædagogisk filosofisk udgangspunkt, med særligt bidrag fra Hannah Arendts pædagogiske tænkning. Projektet stiller spørgsmålet om et politisk drevet inklusionsprojekt i kraft af sit politiske grundlag er dømt til at fejle, og i forlængelse heraf, om der i selve det pædagogiske fundament for skolen findes et grundlag for en gen-etablering af et vokabular, hvormed der kan tales om inklusion.

Pris og tilmelding
Deltagelse: gratis