AFLYST: Asterisk Live: Får vi en ny skole?

Hvad får skolen til at flytte sig? Kom til debatmøde om skolens store forandring, og få konkrete bud fra aktuel historieprofessor og en af Danmarks førende skoleforskere.

Oplysninger om arrangementet

Mandag 8. september 2014,  kl. 15:30 - 17:00

Sted

Festsalen (A220), Institut for Uddannelse og Pædagogik (DPU), Aarhus Universitet, Tuborgvej 164, 2400 København NV

Hvad får skolen til at flytte sig? Er det en ny skolereform, en ny læreruddannelse, ny teknologi, nye opdragelsesidealer, eller hvad er den vigtigste faktor for forandring af skolen? Udvikler skolen sig oppefra eller nedefra? Hvad kan historien lære os om skolen anno 2014?

Kom til Asterisk Live, og bliv klogere på, hvor skolen er på vej hen, og hvad vi kan lære af skolehistorien, når vi skal skabe en ny skole. To aktuelle professorer giver konkrete bud på skolens store forandring. Asterisk-redaktøren er ordstyrer.

Ning de Coninck-Smith er en af initiativtagerne til det nye murstensværk om ’Dansk skolehistorie’ og til skolens 200-års jubilæum.

Jens Rasmussen er en førende skoleforsker og har blandt andet været med til at sammenligne lærer­uddannelserne i Danmark, Finland, Canada og Singapore. Han er også en varm fortaler for at udvikle skolen med afsæt i sikker viden.

”2014 minder mest om 1970’erne på den måde, at man forsøget ar lave en total turnaround af skolen.” Ning de Coninck-Smith

”Nok ændrer reformer skolen, men sjældent som det var intenderet og sjældent så hurtigt og så meget, som man håbede.” Jens Rasmussen

Læs det seneste nummer af Asterisk, som stiller skarpt på den nye folkeskolereform.

Arrangementet er aflyst: Hvis du allerede har tilmeldt dig og betalt, vil du få betalingen tilbageført til din konto.