"ARFERNAT" – etnografisk film

Første af tre filmsessioner, hvor vi viser film og diskuterer idéen med visuelt at ville forske i og formidle indsigt i remote places og andre kulturers levemåder.

Oplysninger om arrangementet

Torsdag 23. oktober 2014,  kl. 14:00 - 16:00

Sted

Lokale A212, Institut for Uddannelse og Pædagogik (DPU), Aarhus Universitet, Campus Emdrup, Tuborgvej 164, 2400 København NV

ARFERNAT – 70 min. af Rune Bundgaard (pæd.antro.studerende) og Martin Svinkløv
Arfernat er en dokumentarisk fortælling, der følger den unge hundeslædekusk Ove Johansen fra bygden Ilimanaq i Nordgrønland. Han har overtaget hundene fra sin far, og skal nu deltage i sit første store slædeløb, Avannaata Qimusersua, i den lille by Qasigiannguit. Vi følger Oves forberedelser og hans oplevelse af det store løb, samtidig med at filmen giver et indblik i nordgrønlandsk mentalitet og hundeslædens store kulturelle betydning.

Rune Bundgaard vil være tilstede ved fremvisning og diskussion af filmen.

Se hele programmet for de tre filmsessioner.

Alle interesserede er velkomne.

Ida Wentzel Winther og Mads Middelboe Rehder