Antropologi i, af, med og ved siden af organisationer og teknologi

Forskningsprogrammet Fremtidsteknologi, Kultur og Læring laver et seminar, der er åbent til alle.

Oplysninger om arrangementet

Fredag 29. marts 2019,  kl. 13:00 - 15:30

Sted

Rum J-109, DPU, Aarhus Universititet, Emdrupvej 54, 2400 København NV. (Virtuel mødested: vmeet.au.dk, room 1001)

1) Præsentationsrunde med deltagere

2) Oplæg v. Jakob Krause-Jensen om organisationsantropologi

3) Oplæg v. Steffen Jöhncke: “Anthropology as a Conservative Force”

4) Oplæg v. Andreas Brandt og Maja H. Bruun om deres forskningsprojekt “Living Labs: An Interventionist Ethnographic Approach to Technologies of the Future” (2018-2021)

5) Evt.

Som tekst og provokation til at åbne debatten om interventioniske metoder eller “inventive methods” foreslår jeg, at vi læser:

Lury, Celia, and Nina Wakeford. 2012. 'Introduction: a perpetual inventory.' in Celia Lury and Nina Wakeford (eds.), Inventive Methods: The Happening of the Social. Culture, Economy and the Social, Abingdon: Routledge.

Tilmelding: https://events.au.dk/antropologi-organistioner-teknologi

Coffee & light refreshments provided | Contact: Jessica Sorenson jeso@edu.au.dk if you have any questions.