Alumnenetværket i Pædagogisk Antropologi

Alumnenetværket i Pædagogisk Antropologi inviterer færdige og nye studerende til netværkets sidste møde i 2011. Mødet holdes tirsdag den 6. dec. 2011, fra kl. 18-20, i lokalet A100a, ved Aarhus Universitet, campus Emdrup (Tuborgvej 164).

Oplysninger om arrangementet

Tirsdag 6. december 2011,  kl. 18:00 - 20:00
  • Mødet indledes ved et oplæg af Søren Langager, lektor ved institut for Uddannelse og Pædagogik, Aarhus Universitet. Søren Langager forsker i inklusions dilemmaer på forskellige niveauer af det danske samfund og har i sin tid været med til, at starte den Pædagogisk Antropologisk uddannelse på DPU. Oplægget vil fokusere på Sørens erfaringer og tanker bag udvikling af uddannelsen samt eksempler fra egen praksis:

Antropolog ved et tilfælde – om opstarten af Pædagogisk Antropologi i personligt blik.

Antropologiens nødvendighed – om antropologi/etnografi som central faglighed set fra sociologiens synspunkt.

Strejftog – eksempler fra egen forsknings praksis på nogle projekter, hvor antropologisk bidrag har været vigtige.

Visitkort – ’hard-core’ antropologiens dilemma som jobsøgende

• Evaluering af det år der er gået og hygge.

Af hensyn til indkøb af gløgg og æbleskiver, bedes I tilmelde jer hos mig cristinasantosfolsberg@mail.com og betale 20 kr. per person (betaling sker på selve dagen) .

S.U. seneste den 5. dec.