Alumnekreds ved kandidatuddannelsen i pædagogisk sociologi

Der oprettes nu en kreds af alumner ved kandidatuddannelsen i pædagogisk sociologi. Det første arrangement i København finder sted tirsdag den 14. maj 2013.

Tirsdag 14. maj 2013,  kl. 16:00 - 21:00

Sted

C001, Institut for Uddannelse og Pædagogik (DPU), Aarhus Universitet, Campus Emdrup, Tuborgvej 164, 2400 København NV

Sigtet med den nye kreds af alumner i pædagogisk sociologi er at give tidligere kandidater mulighed for at følge den faglige udvikling inden for faget. Ved første arrangement præsenteres nyere forskning inden for problemfeltet overgang fra skole/træning til arbejdsmarked set i et europæisk perspektiv.

Deltagelse er gratis, men tilmelding er obligatorisk af hensyn til planlægningen.
Tilmelding senest fredag den 10. maj 2013.

Tilmeld dig her

Kl. 16.00
Oplæg om ph.d.-muligheder med efterfølgende spørgsmål

Kl. 17.00
Tidligere studerende beretter om deres aktuelle arbejdsliv og vejene dertil. Det drejer sig om Nadja Hjort Heidemann (Konsulent ved ViVil), Birgitte Dam (privat konsulentfirma og DPU), Anne Strandsbjerg Pedersen (projektleder, Science Didaktik, KU) og Jesper Stage Petersen (adjunkt ved UC Sjælland, læreruddannelsen). Hver fortæller ca. 15 minutter med mulighed for spørgsmål og kommentarer.

Kl. 18.30-19.00
Etablering af alumnekreds (valg af kontaktpersoner m.v.)

19.00-19.15 Pause

19.30
Oplæg om ”nyere forskning vedr. overgang fra skole til arbejdsmarked set i et europæisk perspektiv” ved Niels Rosendal Jensen (DPU). Oplægget varer ca. 45 minutter med efterfølgende spørgsmål og diskussion.

Senest kl. 20.45: afslutning af arrangementet

Undervejs serveres sandwich og kaffe/te samt vand.