Afsluttende konference om projektet 'ELI'

Projektet om ”Effekter af efteruddannelse af lærere i indskolingen” (ELI) afholder en afsluttende konference på Aarhus Universitet, Campus Emdrup. Forskerne bag ELI-projektet har undersøgt hvorvidt forskellige lærerkompetencer har en effekt på elevernes indlæring og resultaterne formidles på en afsluttende konference.

Oplysninger om arrangementet

Onsdag 6. februar 2013,  kl. 13:30 - 17:00

Sted

Institut for Skole og Læring, Professionshøjskolen Metropol, Nyelandsvej 27, 2000 Frederiksberg

De deltagende lærere i ELI har modtaget et efteruddannelseskursus i enten it-didaktik eller klasserumsledelse på Metropol. Elevernes præstationer i de to grupper er målt med forskellige tests i tre nedslag gennem projektperioden 2010-2013. På seminaret fremlægges resultaterne for hvilken betydning efteruddannelse har på elevernes læring.

Projektet er finansieret af Det Strategiske Forskningsråd over en tre årig periode og ledes af professor Anders Holm, Institut for Uddannelse og Pædagogik, Aarhus Universitet.  Projektet er organiseret og indgår som et delprojekt under Center for Strategisk Uddannelsesforskning der ledes af professor Niels Egelund.

Konferencen er gratis for skolelærere og ledere der har deltaget i projektet. Pris for andre interesserede er 100,00 kr. Prisen inkluderer forplejning på konferencen.

Spørgsmål vedr. konferencen rettes til videnskabelig assistent Mette Friis-Hansen, e-mail: mefh@dpu.dk el. 87 16 37 34.

Se program for konferencen
Læs mere om projektet