Om Master i voksnes læring og kompetenceudvikling | Hvem læser her? | Mød underviserne | Adgangskrav
Formålet med Master i voksnes læring og kompetenceudvikling er, at du som studerende får en videregående uddannelse, der udvikler og kvalificerer din viden om, hvordan man arbejder med læring og kompetenceudvikling i uddannelser og på arbejdspladser på en bæredygtig måde – så man kan agere helhedsorienteret og på et etisk forsvarligt grundlag i arbejdet med at forstå og løse problemstillinger, der handler om læring og kompetenceudvikling i egen organisation.
Uddannelsen er akademisk og forskningsbaseret, men tager samtidig afsæt i konkrete projekter og udfordringer fra de studerendes egne arbejdspladser.
Underviserne på Master i Voksnes læring og kompetenceudvikling har forskningsbaggrund og ofte konkrete erfaringer fra området, som inddrages i undervisningen.
Master i Voksnes læring og kompetenceudvikling består af både enkeltmoduler og frie valgfag.
På modul 2 og 3 kan du vælge mellem forskellige valgfag. Valgfagene tager udgangspunkt i centrale emner og aktuelle samfundsmæssige problemstillinger - deres indhold og fokus kan derfor ændre sig fra år til år.
Valgfagene kan også tages som selvstændige efteruddannelsesforløb.
På det første modul bliver du introduceret til de centrale teorier om voksnes læring og kompetenceudvikling, særligt i uddannelsessammenhæng og på arbejdspladser. Det faglige fokus er på individuelle faktorer, der har indflydelse på voksnes læring og kompetenceudvikling.
Vi arbejder med:
Vi tager udgangspunkt i problemstillinger fra praksis og bruger dem til at vise, hvordan man kan identificere og analysere kompetenceudviklingsbehov og tilrettelægge voksnes læring og kompetenceudvikling.
Uddannelsen udbydes i København (Emdrup)
Undervisningsdatoer:
Internat: 2. og 3. september.
Information om lokaler, tidspunkter mv: Timetable.au.dk
Der tages forbehold for ændringer
På det andet modul på Master i voksnes læring og kompetenceudvikling skifter vi blik fra det individuelle til grupper og organisatoriske enheder. Vi ser på de organisatoriske faktorer og vilkår, der påvirker læring og udvikling og på, hvordan man på et etisk grundlag kan definere og løse teoretiske og praktiske problemstillinger i forbindelse med udvikling af og i organisationer.
Vi ser på:
Vi har fokus på den læring og udvikling, der sker i organisationen i forbindelse med større udviklingsprojekter, videndeling mellem grupper i en organisation og implementering af ny viden og metoder, der skal bredes ud og forankres i større enheder.
Læs mere om faget i kursuskataloget
Uddannelsen udbydes i København (Emdrup)
Datoer:
26., 27. og 28. februar
20. og 21. marts
23., 24. og 25. april
Information om lokaler, tidspunkter mv.: Timetable.au.dk
Der tages forbehold for ændringer.
På det tredje modul har vi fokus på bæredygtighed. På hvordan individers, gruppers og organisationers udvikling bliver varig, hvordan man sikrer, at forandring bliver implementeret og forankret, at kompetencer indlejres og anvendes. På hvordan man skaber adfærdsændring.
Vi arbejder med:
Formålet er, at du som studerende på Master i Voksnes læring og kompetenceudvikling får kompetencer til arbejde, både individuelt og i grupper, med at skabe bæredygtige tilgange til konkret udvikling i din egen praksis.
Uddannelsen udbydes i København (Emdrup)
Undervisningsdatoer:
Information om lokaler, tidspunkter mv: Timetable.au.dk
Der tages forbehold for ændringer
Masterprojektet afslutter uddannelsen. Du arbejder med afsæt i teorier og metoder fra de foregående moduler med en selvvalgt problemstilling i et anvendelsesperspektiv og/eller et praksisrettet perspektiv. Undervisningen vil være organiseret som en kombination af enkelte seminarer, selvstudium, e-learning og vejledning.
Uddannelsen udbydes i København (Emdrup)
Datoer:
Information om lokaler, tidspunkter mv.: Timetable.au.dk
Der tages forbehold for ændringer.
Hvis du vil vide mere om uddannelsens faglige indhold, er du velkommen til at kontakte