Forskningsenhedens mål er at understøtte udvikling og formidling af praksisrelevant og professionsrettet forskning i aktuelle pædagogisk-didaktiske problemstillinger. Vægten ligger på empirisk baseret forskning, hvor vi sætter fokus på koblinger mellem didaktisk teori og praksis inden for forskellige pædagogiske praksisområder (skole og dagtilbud, videregående uddannelser, forvaltninger), og på grundlæggende spørgsmål og refleksioner over planlægning og tilrettelæggelse af læringsmiljøer, undervisning og uddannelse. Omdrejningspunktet er undersøgelser af, hvordan aktuelle pædagogisk-didaktiske praksisproblemstillinger relaterer sig til samfundsmæssige og politiske rammer samt til deres historiske, sociale og kulturelle grundlag. Vi er optaget af forskellige forståelser af formål og værdier i pædagogisk praksis; af problemer og løsninger i pædagogisk praksis; af almendidaktiske diskussioner af dannelse, deltagelse, dialog, motivation, handling og forandring, og af spørgsmål såsom:
Navn | Jobtitel | Telefon | Bygning | |
---|---|---|---|---|
Carlsson, Monica Susanne | Lektor | monica@edu.au.dk | +4529426725 | D, 104 |
Dohn, Niels Bonderup | Lektor | dohn@edu.au.dk | +4593522537 | 1483, 628 |
Hedegaard-Sørensen, Lotte | Lektor | lohes@edu.au.dk | +4587163754 | D, 352 |
Laursen, Per Fibæk | Professor emeritus | pefi@edu.au.dk | +4521702695 | D, 141 |
Magne, Jeanette | Studielektor | jema@edu.au.dk | D, 115 | |
Stovgaard, Mikkel | Lektor | stovgaard@edu.au.dk | +4587163827 | B, 334 |
Wiberg, Merete | Lektor | wiberg@edu.au.dk | +4520586298 | 1483, 647 |
Wieser, Clemens | Lektor | wie@edu.au.dk | +4522501016 | 1483 |