Jeg er uddannet skole- og fritidspædagog med en kandidatuddannelse i pædagogisk psykologi.
I min forskning undersøger jeg udskolingselevers kollaborative informationsprakisser, dvs. hvordan elever samarbejder om at søge, evaluere, dele og skabe information under projektarbejde.
Mit generelle interesseområde er børn og unges anvendelse af digitale teknologier som meningsfulde dele af deres daglige livsførelse, sociale deltagelse og læringspraksis. Herudover interesserer jeg mig mere generelt for skolen som samfundsinstitution samt de subjektiveringsbetingelser, vidensforståelser og normaliseringsmekanismer, som skolen konstituerer. Det gælder særligt, hvordan disse forhold former de måder, hvorpå elever positioneres, formes og forstår sig selv som (lærende) subjekter. Jeg er optaget af, hvordan skolens praksisser – herunder bl.a. teknologianvendelse, pædagogiske rationaler og vurderingsformer – medproducerer bestemte elevsubjekter og samtidig udelukker eller marginaliserer andre måder at være barn eller ung på.