Informationsmøde om Forfatterskolen for Børnelitteratur ved Aarhus Universitet, Campus Emdrup

Går du med en forfatterspire i maven? Og brænder du for børnelitteratur? Realiser din drøm og kom ud med dine historier! Søg ind på Forfatterskolen for Børnelitteratur ved Aarhus Universitet, Campus Emdrup, i København. Der er informationsmøde den 8. marts, hvor du kan blive klogere på ansøgnings- og optagelsesprocedurer og samtidig få gode råd fra skolens leder og en tidligere studerende.

Oplysninger om arrangementet

Torsdag 8. marts 2012,  kl. 17:00 - 20:00

Sted

Institut for Uddannelse og Pædagogik (DPU), Campus Emdrup, Aarhus Universitet, Tuborgvej 164, 2400 København NV, lokale B276, indgang B8

"Vil du gerne være børnebogsforfatter? Så glem de børn. Fortæl dig selv noget. Og lad det være sørgeligt, lad det være sjovt, tankevækkende, hvad som helst. Bagefter vil det vise sig, hvor mange disciple du får". Sådan lyder det fra Kim Fupz Aakeson, poet og fast underviser på skolen.

På Forfatterskolen for Børnelitteratur lærer du at skrive både sjovt, sørgeligt og tankevækkende til børn. Det er en to-årig deltidsuddannelse ved Center for Børnelitteratur under Aarhus Universitet. Uddannelsen koster 20.000 kroner pr. år. Undervisningen foregår i København mandage i tidsrummet 16-20 eller 17-20 samt enkelte lørdage. Det nye semester starter lørdag d. 1. september 2012.

Tid og sted

Der er informationsmøde om uddannelsen torsdag den 8. marts 2012 kl. 17. Alle er velkomne, men da der kun er plads til 50 personer, er tilmelding nødvendig.

Læs mere om Forfatterskolen for Børnelitteratur

Hvad siger de studerende?

Forfatterskolen for Børnelitteratur er den eneste uddannelse af sin art i Danmark. Indtil nu har mere end 100 elever gået på skolen, og godt halvdelen af dem har fået udgivet bøger.

"Skolen blev et skiftespor. Jeg kom over i den rigtige bane," siger Rebecca Bach Lauritsen, som gik på forfatterskolen 2008-10. Hun fik Skriverprisen i 2011 for sin debut 'Veronica lyder som harmonika'.

Mette Hegnshøj Mortensen fra samme årgang modtog Statens Kunstråds arbejdslegat i 2011. Hun siger:

"Kom til informationsmødet! Det var udslagsgivende for mig at være til stede og opdage, at skolen ikke bare er endnu et grundkursus i skrivningens grundregler"

"Jeg er overbevist om, at jeg ikke kunne kalde mig forfatter til tre bøger i dag, hvis jeg ikke havde gået på skolen. De rammer skolen skabte under uddannelsen var både trygge, inspirerende og motiverende," siger Anita Krumbach, elev i 2006-08, som modtog Kulturministeriets Forfatterpris i 2009 for 'Et mærkeligt skib'.

Tilmelding til informationsmødet torsdag den 8. marts