Aarhus Universitets logo
FIND ALLE ARTIKLER
OM ASTERISK
ABONNÉR
Asterisk 111, juni 2025: Sanktioner og bortvisning af elever kan ende med at kortslutte den pædagogiske samtale, hvor den burde begynde.…
Apps med digitale trivselsmålinger kan give lynhurtigt overblik over en elevs eller en klasses trivsel. Måske. Men der er også god gødning til…
Elevinddragelse er vigtig, synes de fleste at være enige om. Men at inddrage eleverne er mere end at række dem en mikrofon gennem formelle talerør som…
Asterisk nr. 107 - april 2024: Arbejdet med at løse udfordringer med trivsel og inklusion i skolen er som et sammenfiltret garnnøgle. Løser man en…
Asterisk nr. 105 - juni 2023: Den danske velfærdsstat er internationalt anerkendt – især når det handler om mennesker med funktionsnedsættelser. Men…
Ny forskningsbaseret viden rettet mod praksis skal klæde pædagoger og lærere på til at inkludere flygtningebørn i dagtilbud og skole. Forskere fra fem…
Med den rigtige støtte kan alle lærere skabe en hverdag med inkluderende pædagogik. Alligevel er en af de store barrierer for inklusion, at mange…
Der er intet alternativ til inklusion, men pædagogerne skal styre mellem de ideologiske grøfter, der er blevet gravet gennem de sidste 20 år. Sådan…
Når børn og unge er i mistrivsel, træder PPR til. Men der er lige nu bevægelser, der trækker PPR i to forskellige retninger, og det stiller PPR i et…
Med inspiration fra USA har Aarhus Kommune lavet særlige skoleklasser, hvor børn med og uden autisme har den samme særligt tilrettelagte hverdag.…
Side 1 af 4