Aarhus Universitets logo
UDFORSK ASTERISK
OM ASTERISK
ABONNÉR
Antallet af diagnoser blandt skolebørn er i vækst. DPU-forskere efterlyser mindre magt til diagnosetesten. De vil i stedet styrke det tværfaglige…
Samarbejde mellem fagprofessionelle er afgørende for at lykkes med inklusion. Alligevel står den enkelte lærer ofte alene med opgaven.
Artikel fra magasinet Asterisk fra DPU, Aarhus Universitet, nr. 90 fra juni 2019 med tema om Digitale læremidler.
Artikel fra magasinet Asterisk fra DPU, Aarhus Universitet, nr. 87 fra september 2018 om reformer, standarder, koncepter.
Forskere fra DPU, Aarhus…
Artikel i magasinet Asterisk fra DPU, Aarhus Universitet, nr. 83 fra september 2017 om diagnoser i skolen.
En diagnose har meget at skulle have sagt,…
Artikel fra magasinet Asterisk fra DPU, Aarhus Universitet, nr. 80 fra december 2016 om børn med diagnoser.
Børne- og Ungdomspsykiatrisk Selskab har…
Magasinet Asterisk fra DPU, Aarhus Universitet, nr. 77, marts 2016 om succes.
I skolen kobles robusthed ofte med selvtillid og succesoplevelser. Men…
Artikel fra magasinet Asterisk fra DPU, Aarhus Universitet, nr. 71 fra september 2014 om specialpædagogik.
Stadig flere specialpædagogiske…
Artikel fra magasinet Asterisk fra DPU, Aarhus Universitet, nr. 70 fra juni 2014 om pædagogen gennem historien.
Pædagogen har indtil nu spillet en…
Artikel fra magasinet Asterisk fra DPU, Aarhus Universitet, nr. 67 fra september 2013 om inklusion i skolen.
Skolen har siden 1990’erne ekskluderet…
Side 2 af 3