Aarhus Universitets logo
UDFORSK ASTERISK
OM ASTERISK
ABONNÉR
Asterisk 103, december 2022: Meningsfulde interaktioner, hvor de voksne støtter børnene både følelsesmæssigt og læringsmæssigt, det er ifølge den…
Asterisk 103, december 2022: Samarbejdet mellem de forskellige fagligheder i pædagogisk-psykologisk rådgivning (PPR) skal styrkes, hvis vi skal blive…
Asterisk 103, december 2022: Den skal helst være i top, men hvad er det egentlig, vi mener, når vi taler om kvalitet i pædagogik og uddannelse? Svaret…
En nyttig pædagogisk teori er effektiv og sikrer resultater i praksis. Sådan er der, ifølge den norske professor Tone Kvernbekk, en tendens til at…
For 21 år siden skrev Jens Erik Kristensen en kommentar i det første nummer af Asterisk. Han skrev om, hvordan begreberne læring og…
Vi siger ofte, at lige børn leger bedst, men sandheden er snarere, at det er selve legen, der gør ulige børn lige. I legen og dens voksne fætter…
Der er intet alternativ til inklusion, men pædagogerne skal styre mellem de ideologiske grøfter, der er blevet gravet gennem de sidste 20 år. Sådan…
Smeltende isbjerge og uddøende dyrearter. Det er den barske virkelighed, når vi taler om klimaforandringer. Og det er en problematik pædagogikken skal…
Pædagogikken slås hele tiden med den omstændighed, at ’den verden, vi tænker i, ikke er den samme som den verden, vi lever i’. Det bliver aldrig så…
Digitale medier er blevet en integreret del af hverdagen i mange dagtilbud, og pædagogerne bruger medierne reflekteret og med omhu.
Side 1 af 4