Aarhus Universitets logo
FIND ALLE ARTIKLER
OM ASTERISK
ABONNÉR
Asterisk 111, juni 2025: Der er så meget, vi ikke taler om. Men hvorfor? Og hvad står i vejen for de intime samtaler? Vi skal først og fremmest blive…
Asterisk 111, juni 2025: Hvis vi skal lykkes med at skabe en undervisning, hvor vi inddrager eleverne og flytter dem et nyt sted hen, kræver det, at…
Asterisk 111, juni 2025: Debatten om, hvad eleverne må og ikke må diskutere til Skolevalget 2026 viser, at vi er mere forskellige, end vores…
Den lærerstyrede undervisning er på retur i landets skoler til fordel for elevernes aktive deltagelse. DPU-forsker Helle Rørbech giver et vue over…
Asterisk nr. 107 - april 2024: Der bliver tyndet ud i de bindende læringsmål med den nye aftale om folkeskolen, men betyder det også, at lærerne ikke…
Asterisk nr. 105 - juni 2023: En stor gruppe af ufaglærte danskere er i risiko for at blive presset ud af arbejdsmarkedet, fordi de ikke er gode nok…
Asterisk nr. 105 - juni 2023: Selv om teknologiske hjælpemidler tilsyneladende overflødiggør matematiske færdigheder, er matematisk viden vigtigere…
Asterisk nr. 105 - juni 2023: Hvilke skrivefærdigheder har børn brug for i fremtiden? Mange! At skrive er nøglen til socialt liv, demokratisk…
Asterisk nr. 105 - juni 2023: De bekymrede miner stod i kø, da resultaterne af den internationale læseundersøgelse PIRLS 2021 landede i foråret.…
Asterisk nr. 105 - juni 2023. Hvad skal vi lære i en fremtid, hvor kunstig intelligens ikke længere er forbeholdt science fiction-universet, men er et…
Side 1 af 6