Olesen, J., Kjær, B., Lohmann, G., Mikkelsen, P., Poulsgaard, K., Hygum, E., Bjerre, T. & Windfeldt, L. (Eds.) (2004).
Pædagogiske læreplaner i dagtilbud - undervisningsmateriale. Styrelsen for Social Service og Ministeriet for Familie- og Forbrugeranliggender.
http://laereplan.info/nyheder/undervisningsmateriale_april
Olesen, J., Kjær, B., Herskind, M., Nygaard Jensen, M., Nørgaard, C. & Windfeldt, A. (Eds.) (2005).
Guldguiden: læring i dagtilbud. (1 ed.) Ministeriet for Familie- og Forbrugeranliggender.
https://www.minff.dk/fileadmin/template/minffdk/pdf/Konferencer/Guldguiden-ver2.pdf
Øksnes, M., Knutas, A., Ludvigsson, A., Falkner, C.
& Kjær, B. (2014).
Lekens rolle i skandinaviske skolefritidsordninger og fritidshjem: en analyse av offentlige dokumenter.
Barn,
32(3), 107-123.
Nagbøl, S. (2003).
Ingos kollager. In
Socialpædagogisk metodeudvikling: Forskningsevaluering på Projekt- og Døgninstitutionen Hjulmagerstien (1.udgave ed.). Danmarks Pædagogiske Universitets Forlag.