Laursen, P. F. (2017).
Læring og didaktik. In A. Kruse Ljungdalh, J. Andreasen Lysgaard & O. A. Tafdrup (Eds.),
Uddannelsesvidenskab: en kritisk introduktion (pp. 51-68). Samfundslitteratur.
Laursen, P. F. (2018).
Didaktikkens empiriske vending. In L. Lund & H. Balsby Thingholm (Eds.),
Empirisk didaktik: udfordringer, refleksioner og potentialer undersøgt i forskellige pædagogiske praksisser (pp. 11-16). Dafolo.
Laursen, H. P. (2019).
Introduktion. In M. Burchardt, L. I. Kulbrandstad, A. Pitkänen-Huhta & L. Holm (Eds.),
Tegn på sprog: set udefra : fire perspektiver (pp. 4-5). Forlaget UCC.
Laursen, H. P., Daugaard, L. M., Ladegaard, U., Østergaard, W., Orluf, B. & Wulff, L. (2022).
Metalanguaging Matters: Multilingual Children Engaging with “The Meta”. In
Research Anthology on Bilingual and Multilingual Education (pp. 97-114). IGI global.
https://doi.org/10.4018/978-1-6684-3690-5.ch006