Aarhus Universitets logo
UDFORSK ASTERISK
OM ASTERISK
ABONNÉR
Når pædagoger vurderer om et barn er skoleparat, er det især barnets sociale kompetencer, der tæller. De skal helst ligge inden for ’normalen’ –…
Tiden står aldrig stille, når skoleelever skal navigere mellem skoletid, fritid og hjemmetid. Ligesom alfabetet og tabellerne er tiden noget, de først…
Apps med digitale trivselsmålinger kan give lynhurtigt overblik over en elevs eller en klasses trivsel. Måske. Men der er også god gødning til…
Elevinddragelse er vigtig, synes de fleste at være enige om. Men at inddrage eleverne er mere end at række dem en mikrofon gennem formelle talerør som…
Asterisk nr. 107 - april 2024: Vi undervurderer ofte den rolle, fantasien spiller i den professionelle dømmekraft. Det er derfor en bunden opgave for…
Asterisk nr. 107 - april 2024: Arbejdet med at løse udfordringer med trivsel og inklusion i skolen er som et sammenfiltret garnnøgle. Løser man en…
Asterisk nr. 106 - oktober 2023: Siden vi i 1700-tallet begyndte at se børn som seksuelle væsener, har seksualoplysning været fanget i et dilemma: vi…
Asterisk nr. 106 - oktober 2023: Ved skolebordene anno 2023 sidder der ikke kun hvide børn fra heteroseksuelle kernefamilier. Og der sidder heller…
Asterisk nr. 106 - oktober 2023: Den obligatoriske seksualundervisning i den danske grundskole har fejret 50-års fødselsdag. Men mens den på papiret…
Asterisk nr. 105 - juni 2023: Fritidspædagogikken rummer potentialer i forhold til at skabe bedre trivsel blandt børn og unge. Det viser nyt…
Side 1 af 5