Aarhus Universitets logo
UDFORSK ASTERISK
OM ASTERISK
ABONNÉR
Asterisk nr. 107 - april 2024: Vi undervurderer ofte den rolle, fantasien spiller i den professionelle dømmekraft. Det er derfor en bunden opgave for…
Asterisk nr. 107 - april 2024: Arbejdet med at løse udfordringer med trivsel og inklusion i skolen er som et sammenfiltret garnnøgle. Løser man en…
Asterisk nr. 106 - oktober 2023: Siden vi i 1700-tallet begyndte at se børn som seksuelle væsener, har seksualoplysning været fanget i et dilemma: vi…
Asterisk nr. 106 - oktober 2023: Ved skolebordene anno 2023 sidder der ikke kun hvide børn fra heteroseksuelle kernefamilier. Og der sidder heller…
Asterisk nr. 106 - oktober 2023: Den obligatoriske seksualundervisning i den danske grundskole har fejret 50-års fødselsdag. Men mens den på papiret…
Asterisk nr. 105 - juni 2023: Fritidspædagogikken rummer potentialer i forhold til at skabe bedre trivsel blandt børn og unge. Det viser nyt…
Kommentar i Asterisk 104 - marts 2023: Årlige trivselsmålinger i skolen tager temperaturen på børn og unges trivsel her og nu. Men hvis vi virkelig…
Asterisk 104 - marts 2023: Gadepulsen på Nørrebro og Street-Lab i Hillerød samler meget forskellige børn og unge om aktiviteter, de selv er med til at…
Asterisk 103, december 2022: Samarbejdet mellem de forskellige fagligheder i pædagogisk-psykologisk rådgivning (PPR) skal styrkes, hvis vi skal blive…
Når danske elever i 5.-9. klasse i disse uger vender tilbage til skolen, har mange af dem mistet modet. Her i genåbningsfasen bør skolerne derfor…
Side 1 af 4