Aarhus Universitets logo
UDFORSK ASTERISK
OM ASTERISK
ABONNÉR
Asterisk nr. 107 - april 2024: Det gør en positiv forskel, når dagplejere i fællesskab reflekterer og udvikler deres hverdagspraksis. Det viser…
Asterisk 104 - marts 2023: Pædagoger skal vække børns interesse for naturfag allerede i børnehaven, og legen er midlet, der skal få flere til at…
Kommentar i Asterisk 103 af Lars Geer Hammershøj: Det er vigtigt, at børn møder kunst og kultur i dagtilbud, for det giver dem ikke kun gode…
Asterisk 103, december 2022: Meningsfulde interaktioner, hvor de voksne støtter børnene både følelsesmæssigt og læringsmæssigt, det er ifølge den…
Asterisk 103, december 2022: Den skal helst være i top, men hvad er det egentlig, vi mener, når vi taler om kvalitet i pædagogik og uddannelse? Svaret…
Hvordan gør den pædagogiske forskning mest gavn ikke bare i skoler og dagtilbud, men også i kommuner og ministerier, hvor man udvikler skole- og…
Målrettet fokus på børns læring i dagtilbud giver pædagoger mulighed for at organisere arbejdet på nye måder og for at få deres pædagogiske faglighed…
Familier har vidt forskellige vilkår og ressourcer, og derfor er deres muligheder for at gribe og udføre de krav om hjemmelæringsaktiviteter, der…
Asterisk 100: Vi siger ofte, at lige børn leger bedst, men sandheden er snarere, at det er selve legen, der gør ulige børn lige. I legen og dens…
Smeltende isbjerge og uddøende dyrearter. Det er den barske virkelighed, når vi taler om klimaforandringer. Og det er en problematik pædagogikken skal…
Side 1 af 5