Aarhus Universitets logo
FIND ALLE ARTIKLER
OM ASTERISK
ABONNÉR
Børn lærer og udvikler sig, når de er trygge, har det sjovt og er en del af fællesskabet. Derfor er det dagtilbuddenes fornemmeste opgave at holde den…
Uddannelsessystemet er under forandring. Reform efter reform regulerer alt fra skole til universitet for at lokke de unge til de rigtige fag og give…
Når pædagoger vurderer om et barn er skoleparat, er det især barnets sociale kompetencer, der tæller. De skal helst ligge inden for ’normalen’ –…
Asterisk nr. 107 - april 2024: Det gør en positiv forskel, når dagplejere i fællesskab reflekterer og udvikler deres hverdagspraksis. Det viser…
Asterisk 104 - marts 2023: Pædagoger skal vække børns interesse for naturfag allerede i børnehaven, og legen er midlet, der skal få flere til at…
Kommentar i Asterisk 103 af Lars Geer Hammershøj: Det er vigtigt, at børn møder kunst og kultur i dagtilbud, for det giver dem ikke kun gode…
Asterisk 103, december 2022: Meningsfulde interaktioner, hvor de voksne støtter børnene både følelsesmæssigt og læringsmæssigt, det er ifølge den…
Asterisk 103, december 2022: Den skal helst være i top, men hvad er det egentlig, vi mener, når vi taler om kvalitet i pædagogik og uddannelse? Svaret…
Hvordan gør den pædagogiske forskning mest gavn ikke bare i skoler og dagtilbud, men også i kommuner og ministerier, hvor man udvikler skole- og…
Målrettet fokus på børns læring i dagtilbud giver pædagoger mulighed for at organisere arbejdet på nye måder og for at få deres pædagogiske faglighed…
Side 1 af 5