Laursen, P. F. (2018).
Didaktikkens empiriske vending. In L. Lund & H. Balsby Thingholm (Eds.),
Empirisk didaktik: udfordringer, refleksioner og potentialer undersøgt i forskellige pædagogiske praksisser (pp. 11-16). Dafolo.
Staunæs, D., Plauborg, H., Kaastrup, C. M., Mannov Olesen, R., Jartoft, V., Schirmer, M. M. & Brauner, M. N. (2022).
Det lovende er kønsklogt og responsivt: En kortlægning af pædagogiske og didaktiske interventioner vedr. køn i naturfag, matematik og STEM-aktiviteter i grundskolen. DPU, Aarhus Universitet.
https://dpu.au.dk/fileadmin/edu/Udgivelser/Rapporter/Det_lovende_er_koensklogt_og_responsivt.pdf
Bundsgaard, J. (2018).
Det 21. århundredes kompetencer. In J. Bundsgaard, M. Georgsen, S. Graf, T. I. Hansen & C. K. Skott (Eds.),
Skoleudvikling med IT: forskning i tre demonstrationsskoleforsøg I (pp. 143-165). Aarhus Universitetsforlag.
Haastrup, L. (2022).
De "rigtige" grøntsager. In L. Holm & S. Tange Kristensen (Eds.),
Mad, mennesker og måltider: samfundsvidenskabelige perspektiver (3 ed., pp. 261-278). Munksgaard .