Aarhus Universitets logo
FIND ALLE ARTIKLER
OM ASTERISK
ABONNÉR
Skolens vigtigste opgave er at lære eleverne at være i verden og forholde sig åbent til den. Sådan lyder det fra den tyske sociolog Hartmut Rosa, der…
Generativ AI rusker gevaldigt op i vores uddannelsessystem og fremprovokerer tiltrængte diskussioner om, hvad vi egentlig skal med vores uddannelser.…
Apps med digitale trivselsmålinger kan give lynhurtigt overblik over en elevs eller en klasses trivsel. Måske. Men der er også god gødning til…
Leder i Asterisk nr. 105 - juni 2023: På bagkant af den seneste internationale læseundersøgelse konkluderer politikere, læger og erhvervsfolk, at…
Asterisk nr. 105 - juni 2023: Selv om teknologiske hjælpemidler tilsyneladende overflødiggør matematiske færdigheder, er matematisk viden vigtigere…
Asterisk nr. 105 - juni 2023. Hvad skal vi lære i en fremtid, hvor kunstig intelligens ikke længere er forbeholdt science fiction-universet, men er et…
Teknologien forbinder os. Men den deler os også og skaber ulighed – både i de danske klasselokaler og på tværs af kulturer. To DPU-forskere giver her…
Digitale medier er blevet en integreret del af hverdagen i mange dagtilbud, og pædagogerne bruger medierne reflekteret og med omhu.
Med corona blev mange undervisere og studerende kastet ud i et læringseksperiment, da undervisningen blev digital.
Nedlukningen af skoler verden over kommer ikke til at ændre skolesystemerne fundamentalt. Men den har stillet skarpt på vigtige problematikker. Blandt…
Side 1 af 5