Krejsler, J., Lund, A. B., Froestad, J., Bergenheim, Å., Kirk, H., Rønn, E. M., Hamre, B., Kirkebæk, B., Kirkebæk, B. (Ed.) & Markussen, I. (Ed.) (1997).
Individualitetens billeder. In
Diskurs, diagnose og konstruktion: - Om Foucaultinspireret forskning i Norden med relation til handicaphistorisk forskning (1.udgave ed.). Danmarks Lærerhøjskole.
Krejsler, J., Pedersen, K. M., Olsson, C. G., Valdemar, P., Härjula, M., Eriksson, B. E., Vuolle, T., Förhammar, S., Liljedahl, K., Kirkebæk, B., Mähönen, H., Ejlers, E., Qvarsell, R., Villadsen, J., Koch, L., Kirkebæk, B. (Ed.) & Markussen, I. (Ed.) (1994).
Landet 'udenfor': - en rejse gennem normalitetens og afvigelsens verden. In
Det gode liv (1.udgave ed.). Danmarks Lærerhøjskole (Center for Handicaphistorisk Forskning).
Krejsler, J., Moos, L., Laursen, P. F., Hjort, K. & Braad, K. B. (2005).
Evidens i uddannelse.
Social Kritik:Tidsskrift for social analyse & debat,
17(102), 53-57.
Krejsler, J., Kvernbekk, T., Gustavsson, B., Dale, E. L., Løvlie, L., Aarsnes Baune, T., Brusling, C., Strand, T. & Kvernbekk, T. (Ed.) (2001).
At undervise gennem selvbestemmelse: Om lærerens praksis i spændingsfeltet mellem social ingeniørskunst og sand dialog. In
Pedagogikk og lærerprofesjonalitet (1.udgave, 1.oplag ed.). Gyldendal Akademisk.
Krejsler, J., Brinkkjær, U., Bryderup, I., Kowalski, K., Krejsler, J. (Ed.), Bryderup, I. (Ed.), Brinkkjær, U. (Ed.) & Kowalski, K. (Ed.) (2003).
IT i folkeskolen, projektpædagogik... og forestillingen om nye tider. In
Integration af IT i folkeskolens undervisning Danmarks Pædagogiske Universitetsforlag.