Brinkkjær, U. (2012).
Emile Durkheim. In P. Ø. Andersen & T. Ellegaard (Eds.),
Klassisk og moderne pædagogisk teori (2 ed., pp. 737-740). Hans Reitzels Forlag.
Bremholm, J., Liberg, C., Geijerstam, Å. A., W. Folkeryd, J., Halleson, Y. & Holtz, B. M. (2012).
Textrörlighet - ett begrepp I rörelse. In S. Matre & A. Skaftun (Eds.),
Skriv!Les! 1: Artikler fra den første nordiske konferansen om skriving, lesing og literacy (pp. 85 - 90). Akademika forlag.
Jesper Bremholm, Marie Falkesgaard Slot, Rune Hansen (2017).
Scenariedidaktik og skolens opgavevirkelighed. In T. Hanghøj, M. Misfeldt, J. Bundsgaard, S. Skov Fougt & V. Hetmar (Eds.),
Hvad er scenariedidaktik ? (pp. 167-193). Aarhus Universitetsforlag.
Jesper Bremholm, Rune Hansen og Marie Falkesgaard Slot (2018).
Elevproduktion og skolens opgavevirkelighed. In J. Bundsgaard, M. Georgsen, S. T. Graf, T. I. Hansen & C. K. Skott (Eds.),
Skoleudvikling med it: forskning i tre demonstrationsskoleforsøg I (pp. 77-105). Aarhus Universitetsforlag.
Bremholm, J. (Ed.), Bundsgaard, J. (Ed.), Fougt, S. S. (Ed.)
, Skyggebjerg, A. K. (Ed.), Matthiesen, C., Kristjansdottir, B., Carlsen, D., Berthelsen, U. D., Rørbech, H., Buch, B., Kabel, K.
, Bremholm, J., Bundsgaard, J., Skyggebjerg, A. K. & Fougt, S. S. (2017).
Læremidlernes danskfag. Aarhus Universitetsforlag. Didaktiske studier
Bremholm, J. & Arnbak, E. (2016).
Læsning. In V. Tornhøj (Ed.),
PISA 2015: Danske unge i en international sammenligning (pp. 48-65). KORA, Det Nationale Institut for Kommuners og Regioners Analyse og Forskning, 978-87-7488.
Bremholm, J.
& Bundsgaard, J. (2019).
Læsning i PISA 2018. In V. T. Christensen (Ed.),
PISA 2018: danske unge i en international sammenligning (pp. 18-71). VIVE - Viden til velfærd.
Breiting, S., Busch, H., Læssøe, J., Jensen, J. O., Nørgård, J., Elle, M.
, Carlsson, M. (Ed.) & Hoffmann, B. (Ed.) (2004).
Samarbejde om bæredygtig udvikling: Nye perspektiver på samarbejde mellem skole og eksterne aktører. (1. udgave ed.) Danmarks Pædagogiske Universitetsforlag. Samarbejde om bæredygtig udvikling