Skriver Jensen, A. (2009). Hvad er tidligt sprog: og hvad kunne det være? In A. S. Jensen, O. H. Hansen & S. Broström (Eds.), Kompendium til Tidligt sprog - early literacy i overgangen fra børnehave til skole Danmarks Pædagogiske Universitetsskole, Aarhus Universitet.
Skovmand, K. (2012). Brobygning som udfordring for religionslæreren. In C. B. Mortensen & L. Therkelsen (Eds.), Religionslærerens håndbog II: faglige tilgange og konkrete undervisningsforløb (1. ed., pp. 29-41). RPF-Religionspædagogisk Forlag.
Skovlund, H. (2007). Interaktionisme. In Klassisk og moderne psykologisk teori (pp. 185-213). Hans Reitzels Forlag.
Skovlund, H. (2011). Amerikansk funktionalisme. In B. Karpatschof & B. Katzenelson (Eds.), Klassisk og moderne psykologisk teori (2 ed., pp. 39-60). Hans Reitzels Forlag.