Læssøe, J. (2010).
Ildsjæle. In
Kai Arne Armann: et bidrag til en bærekraftig utvikling (pp. 66-67). Stiftelsen Idébanken.
Læssøe, J., Iversen, T., Agger, P. . R. (Ed.), A.; Læssøe, J. H. (Ed.) & H.P. (red) (Ed.) (2003).
Naturen i hverdagen. In P. . R. Agger, L. A. & H. P. J. Hansen (Eds.),
Naturens værdi: Vinkler på danskernes forhold til naturen (pp. 251-266). Gads Forlag i samarbejde med Danmarks Miljøundersøgelser.
Læssøe, J. (2011).
Deltagelse og miljøpædagogik. In K. K. B. Dahl, J. Læssøe & V. Simovska (Eds.),
Essays om dannelse, didaktik og handlekompetence: inspireret af Karsten Schnack (pp. 59-72). Forskningsprogram for Miljø- og Sundhedspædagogik, Danmarks Pædagogiske Universitetsskole, Aarhus Universitet.
Læssøe, J., Ljungdalh, A. K., Kastberg, P., Noe, E., Alrøe, H. F., Christensen, T., Dubgaard, A., Olsen, S. B. & Kærgaard, N. (2012).
Theories on motivation and their implications for supporting communication, learning and decisionmaking in relation to organic food systems. In
Proceedings 10th International Farming Systems Association Symposium, www.ifsa2012.dk http://www.ifsa2012.dk/downloads/WS6_1/Laessoe.pdf
Læssøe, J., Rittenhofer, I., Alrøe, H. F., Noe, E., Christensen, T., Olsen, S. B., Dubgaard, A., Kærgård, N.
& Povlsen, K. K. (2012).
Multikriteriel vurdering og kommunikation af økologiske fødevaresystemer: Fem perspektiver på udfordringer og muligheder samt tværfaglige overvejelser. International Center for Forskning i Økologisk Jordbrug og Fødevaresystemer (ICROFS) .
http://orgprints.org/22168/13/22168.pdf
Læssøe, J., Ljungdalh, A. K., Alrøe, H. F., Noe, E., Christensen, T., Dubgaard, A., Olsen, S. B., Kærgaard, N.
& Kastberg, P. (2014).
Three perspectives on motivation and multicriteria assessment of organic food systems.
Ecology and Society,
19(3), 1-7. Article 7.
https://doi.org/10.5751/ES-06397-190307
Læssøe, J. & Jamison, A. (1990).
The making of the new environmentalism in Denmark. In A. Jamison, R. Eyerman, J. Cramer & J. Læssøe (Eds.),
The making of the new environmental consciousness: a comparative study of the environmental movements in Sweden, Denmark and the Netherlands (pp. 66-120). Edinburgh University Press.
Læssøe, J. (2020).
Dynamisk samspilstænkning. In J. A. Lysgaard & N. J. Jørgensen (Eds.),
Bæredygtighedens Pædagogik: Forskningsperspektiver og eksempler fra praksis (pp. 107-122). Frydenlund Academic.
Læssøe, J., Anderson, S. D., Esbensen, G. L., Prevót, A. C., Martin, L., Hedblom, M., Mårtenson, F. & Ode-Sang, Å. (2020).
Children Education and Nature Based Solutions: Research Review Report. Regreen.