Aarhus Universitets logo
UDFORSK ASTERISK
OM ASTERISK
ABONNÉR
Marts 2020
Hent hele magasinet
Sårbarhed som ny identitet er dukket op. Særligt i uddannelsessystemet.
Kategorier som køn, klasse, etnicitet, alder, seksualitet og religion understreger forskellene mellem mennesker og kan spænde ben for idealer som…
Mangfoldige teams kan være besværlige, men skaber bedre læring og mere udvikling.
Sproglig diversitet skal mere i spil i skolen, lyder anbefalingen fra et nyt forskningsprojekt.
Det kritiske blik på stereotyper og køn er blevet langt mere professionelt det seneste årti, men pædagogikken er stadig i høj grad styret af…
Diversitetsarbejde er også stemningsarbejde, fortæller professor Dorthe Staunæs, der skal forske i, hvorfor noget motiverer, mens andet provokerer,…
Samarbejde mellem fagprofessionelle er afgørende for at lykkes med inklusion. Alligevel står den enkelte lærer ofte alene med opgaven.
At arbejde med sine egne erindringer kan noget særligt. På DPU vender de kandidatstuderende blikket indad, når de bliver undervist i diversitet.
Et nyt forskningsprojekt giver viden om, hvilke processer, der fører til, at unge falder fra deres uddannelser.
Forventninger om fremtidsplaner og transitioner kan være med til ekskludere unge, skriver Jens Christian Nielsen i kommentaren.