Aarhus Universitets logo
UDFORSK ASTERISK
OM ASTERISK
ABONNÉR
Artikel fra magasinet Asterisk fra DPU, Aarhus Universitet, nr. 71 fra september 2014 om alternativ læring i dagtilbud.
Dagtilbud er underlagt en…
Artikel fra magasinet Asterisk fra DPU, Aarhus Universitet, nr. 69 fra marts 2014 om eveidensbaserede metoder.
Evidensbaserede metoder indtager med…
Artikel fra magasinet Asterisk fra DPU, Aarhus Universitet, nr. 68 fra december 2013 om mere skoleparate børn.
Standarder, screening og systematiske…
Artikel fra magasinet Asterisk fra DPU, Aarhus Universitet, nr. 67 fra september 2013 om didaktik i dagtilbudene.
Nej tak til mini-skoler. Ja tak til…
Artikel fra magasinet Asterisk fra DPU, Aarhus Universitet, nr. 64 fra december 2012 om livet i ghettoen.
Familier i ghettoen lever et liv på kanten,…
Er daginstitutionen en ressource eller en risikofaktor for børns sproglige udvikling? Et netop afsluttet forskningsprojekt peger på, at påvirkningen…
Ditte Winther-Lindqvist vil gøre en forskel med sin forskning og udfordre de gængse måder at tænke på, uanset om det gælder børnehavens indretning…
Børnehaver med naturprofil er populære hos forældre, for de symboliserer vores forestillinger om den gode barndom. Men de er også sunde og gode for…
20 procent af de danske børn får ikke den fornødne opmærksomhed og stimulering fra deres forældre, og det kan ses i deres hjerner. De skrumper. Hvilke…
Ph.d.-stipendiat Ole Henrik Hansen fortæller om sin forskning i børns liv i danske vuggestuer, og om hvordan hans forskningsresultater har placeret…
Side 4 af 5