Vender Obama testbølgen?

Amerikanske lærere, skoleledere og uddannelsesforskere drømmer om et bedre og mere lige uddannelsessystem og er begejstrede for, at deres nye præsident vil reformere den udskældte lov No Child Left Behind, der gennem syv år har fået testkulturen til at eskalere i USA. Men drømmer de forgæves? Lektor Lotte Rahbek Schou forsker i testkultur og giver her sit kvalificerede bud..

“Wooow!” “Yeah!” “Yes!” Sådan lyder de jublende reaktioner, når Barack Obama taler om, at der er andre måder at undervise et barn på end gennem standardiserede test. Uddannelse står Barack Obamas hjerte særdeles nært, og han mener, at den eneste måde at løse mange af USA’s problemer på er ved at sikre den bedst mulige uddannelse.