Nu med ryg

Artikel fra magasinet Asterisk fra DPU, Aarhus Universitet, nr. 25 fra november 2005 om pres på universiteterne. "Universiteterne holdes i stram snor, og forudsete bevillingsløft lader vente på sig. Det er ryggesløs politik."

Det offentlige har det med at presse universiteterne. Det kan der være god grund til, da vi i høj grad lever af offentlige midler. Problemer er som bekendt udfordringer med torne. Og det var en torn i øjet på universitetsmagasinet Asterisk, at magasinets format blev presset, da portostøtten blev taget fra os. Men det var også en udfordring, vi måtte tage på os. Du sidder nu med resultatet: Det mest iøjnefaldende ved det 25. nummer af Asterisk er, at magasinet har fået ryg. Rykket ved den redaktionelle linje er der ikke. Viljen til at give stemme til forskningsresultater er intakt.