Jagten på den røde tråd

Artikel fra magasinet Asterisk fra DPU, Aarhus Universitet, nr. 24 fra september 2005 om DPU's nye kandidater. De kommende år vil antallet af kandidater fra DPU's nye uddannelser stige. Hvilken slags karriere gør kandidater fra DPU? Hvordan får de mest muligt ud af deres studier? Hvilke problemer møder de undervejs? Asterisk har spurgt tre af universitetets nyuddannede.

De gennemførte på normeret tid. De afleverede deres speciale og fik kandidatgraden i vinteren 2004/2005. Nu sidder de i gode faste stillinger og trækker på kompetencer, de blandt andet erhvervede på DPU. Et bedre job til en bedre løn. Jan Nielsen, Helle Hollbaum Bjerregård og Henrik Fenger Olsen er tre af det seneste års kandidater fra Danmarks Pædagogiske Universitet. Som nogle af de første med en kandidatgrad bliver de eksempler på, hvilken slags karriere DPU’s nye kandidatuddannelser kan føre til.