02.06.2020 |
Det har været et særkende ved dansk uddannelsestradition, at musikundervisning skulle være for alle. Men der er en voksende ulighed i musikundervisning i skoler og gymnasier, og på professionshøjskolerne er musikfaget blevet alvorligt svækket i lærer- og pædagoguddannelserne. Det påpeger en ny rapport om musikundervisningens udvikling i Danmark.
13.12.2019 |
Universiteter og professionshøjskoler skal i et nationalt center udvikle matematikundervisning til gavn for børn og unge på alle niveauer i uddannelsessystemet.
20.03.2017 |
Drenge, der har været igennem intensive læringsforløb på Drengeakademiet, oplever umiddelbart faglig og personlig succes. Men hvis ikke de bliver holdt fast på læringssporet, når de er tilbage i de vante rammer, så taber man dem nemt igen. Derfor er opfølgning afgørende, hvis turbolæring skal virke på den lange bane. Det viser en ny rapport fra…
Pædagoger har taget læreplaner til sig i hverdagen
03.06.2016 — Artikel i magasinet Asterisk fra DPU, Aarhus Universitet, nr. 78 fra juni 2016 om lærerplaners indflydelse på pædagoger.
03.06.2016 — Artikel i magasinet Asterisk fra DPU, Aarhus Universitet, nr. 78 fra juni 2016 om pædagogikkens redskaber. Der skrives om en række forskellige metoder og modeller, der benyttes inden for pædagogikken
01.12.2014 — Artikel fra magasinet Asterisk fra DPU, Aarhus Universitet, nr. 72 fra december 2014 om didaktik. Didaktikken er det solide kompas, som praktikere skal navigere efter i en tid, hvor børne- og skolefe
Hvad optager forskeren?: Didaktikkens forkæmper
01.09.2013 — Artikel fra magasinet Asterisk fra DPU, Aarhus Universitet, nr. 67 fra september 2013 om didaktik i dagtilbudene. Nej tak til mini-skoler. Ja tak til mere didaktik i dagtilbud og et målrettet arbejde