Nihlfors, E., Paulsen, J. M., Skedsmo, G.
, Moos, L., Pulkkinen, S. & Kanervio, P. (2014).
Role and influence of school boards on improving educational quality. I L. Moos & J. Merok Paulsen (red.),
School boards in the governance process (s. 135-148). Springer Science+Business Media. Educational Governance Research Nr. 1
Laursen, P. F. (2014).
Vender disciplinen tilbage? I J. B. Krejsler & L. Moos (red.),
Klasseledelsens dilemmaer: fortsatte magtkampe i praksis, pædagogik og politik (1. udg., s. 33-49). Dafolo. Undervisning og læring Nr. 2014-8
Korsgaard, O. (2014).
Friskolen. I
Danmark bliver Danmark: Krig, damp og genier i 1800-tallet (s. 55). Aarhus Universitetsforlag.
Hansen, H. R. (2014).
Fællesskabende didaktikker. I H. R. Hansen & D. M. Søndergaard (red.),
Nye perspektiver på mobning (s. 63-72). Skolepsykologi. Den blå serie Nr. 31Pædagogisk Psykologisk Tidsskrift Bind 51 Nr. Temanummer
Anderson, S. D. (2014).
Skoleklasse. I L. B. Brønsted, C. Jørgensen, M. Mottelson & L. J. Muschinsky (red.),
Ny pædagogisk opslagsbog (1. udg., s. 402-406). Hans Reitzels Forlag.
Søndergaard, D. M., Plauborg, H., Szulevicz, T., Fisker, T. B., Mørup, T., Tetzlaff-Petersen, L., Hagensen, M. W., Hansen, A. V., Gitte, Ø., Pedersen, H. S. & Werborg, P. (2014).
Ro og klasseledelse i folkeskolen: rapport fra ekspertgruppen om ro og klasseledelse . Undervisningsministeriet.
http://uvm.dk/~/media/UVM/Filer/Udd/Folke/PDF14/Aug/140813%20UVM%20Klasseledelse%20rapport.pdf
Møller, H. L.
, Arnbak, E., Petersen, D. K., Poulsen, M., Juul, H. & Elbro, C. (2014).
Teknisk rapport om ordblindetesten. Center for Læseforskning, Københavns Universitet.
https://ordblindetest.nu/vejleder/pdf/TekniskRapportOrdblindetesten.pdf