Østergaard, W., Wulff, L., Orluf, B.
, Laursen, H. P., Ladegaard, U. & Daugaard, L. M. (2014).
Literacyundervisning i flersprogede klasserum.
Kvan - et tidsskrift for læreruddannelsen og folkeskolen, (99), 59-72.
Østergaard, W.
, Ladegaard, U., Wulff, L., Daugaard, L. M., Orluf, B.
& Laursen, H. P. (2018).
Literacy og andetsprog i udskolingen: ni forløb fra Tegn på sprog. Københavns Professionshøjskole.
https://ucc.dk/sites/default/files/literacy_og_andetsprog_i_udskolingen._ni_forloeb_fra_tegn_paa_sprog_.pdf
Virtanen, T. E., Moreira, P.
, Ulvseth, H., Andersson, H.
, Tetler, S. & Kuorelahti, M. (2018).
Analyzing measurement invariance of the students’ engagement instrument brief version: the cases of Denmark, Finland, and Portugal.
Canadian Journal of School Psychology,
33(4), 297-313.
https://doi.org/10.1177/0829573517699333
Else Skibsted, Christian Quvang, Helle Bundgaard Svendsen, Kirsten Baltzer, Søren Langager, Hilde Ulvseth, Michael wahl Andersen, Kaj Østergaard, Kaj Nedergaard Jepsen, Charlotte Christiansen, Dorte Østergren-Olsen, Susanne Arne-Hansen
& Langager, S. (2013).
Undervisningsdifferentiering ib dansk og matematiki i 5. klasse med fokus på elever med særlige behov. Vol. 1.
http://www.inklusionsudvikling.dk/UVD
Susan Tetler, Kirsten baltzer, Søren Langager, Hilde Ulvseth, Michael Wahl Andersen, Dorte Østergren-Olsen, Susanne Arne-Hansen, Christian Quvang, Charlotte Christiansen, Kaj Nedergaard Jepsen, Else Skibsted, Helle Bundgaard Svendsen, Kaj Østergaard
& Langager, S. (2013).
Undervisningsdifferentiering i dansk og matematik i 5. klasse med fokus på elever med særlige behov. Vol 2 Bilag.
http://www.inklusionsudvikling.dk/UVD
Søndergaard, D. M., Plauborg, H., Szulevicz, T., Fisker, T. B., Mørup, T., Tetzlaff-Petersen, L., Hagensen, M. W., Hansen, A. V., Gitte, Ø., Pedersen, H. S. & Werborg, P. (2014).
Ro og klasseledelse i folkeskolen: rapport fra ekspertgruppen om ro og klasseledelse . Undervisningsministeriet.
http://uvm.dk/~/media/UVM/Filer/Udd/Folke/PDF14/Aug/140813%20UVM%20Klasseledelse%20rapport.pdf
Søndergaard, D. M. (2020).
Cyberbullying. I D. T. Cook (red.),
The SAGE Encyclopedia of Children and Childhood Studies: vol. 2 (Bind 2, s. 585-587). Sage Publications.