DPU

Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Evidens

Viden og værktøjer


Nationalt Center for Skoleforskning (NCS)

Nyhedshistorier fra DPU

Artikler fra magasinet Asterisk

Rapporter og working papers

Jeppe Bundsgaard : Rapport om data i danske læremidler. Survey blandt læremiddelproducenter i ”Udviklingsprojekt om data om elevernes læring og progression”

29 sider * ISBN: 978-87-7684-662-6 * Udgivet af DPU, Aarhus Universitet, 2017


Bent Sortkær og David Reimer: Disciplinary Climate and Student Achievement: Evidence from Schools and Classrooms

34 sider *Udgivet af DPU, Aarhus Universitet 2016


Camilla Brørup Dyssegaard, Anja Bondebjerg, Hanna Bjørnøy Sommersel & Stinna Vestergaard: Litteraturstudie om intensive læringsforløb

130 sider *ISBN: 978-87-7684-726-5 * Udgivet af DPU, Aarhus Universitet 2016


Trine KløveagerNielsen, Hanna Bjørnøy Sommersel, Neriman Tiftikci, Stinna Vestergaard, Michael Søgaard Larsen, Tomas Ellegaard, Jan Kampmann, Thomas Moser, Sven Persson, Niels Ploug:

Forskningskortlægning og forskervurdering af skandinavisk forskning i året 2012 i institutioner for de 0-6-årige

272 sider * ISBN 978-87-7684-838-5 * Udgivet af Dansk Clearinghouse for Uddannelsesforskning, Aarhus Universitet 2014


Camilla Brørup Dyssegaard, Jesper de Hemmer Egeberg, Kasper Steenberg, Neriman Tiftikci og Stinna Vestergaard: Forskningskortlægning af håndterbare forhold til gavn for fastholdelse, øget optag og forbedrede resultater i de gymnasiale uddannelser

79 sider * ISBN 978-87-7684-865-1 * Udgivet af Dansk Clearinghouse for Uddannelsesforskning, Aarhus Universitet 2014


Camilla Brørup Dyssegaard, Jesper de Hemmer Egeberg, Kasper Steenberg, Neriman Tiftikci og Stinna Vestergaard: Forskningskortlægning af håndterbare forhold til gavn for fastholdelse, øget optag og forbedrede resultater i erhvervsuddannelserne

88 sider * ISBN 978-87-7684-866-8 * Udgivet af Dansk Clearinghouse for Uddannelsesforskning, Aarhus Universitet 2014


Hanna Bjørnøy Sommersel, Stinna Vestergaard & Michael Søgaard Larsen: Kvalitet i barnehager I skandinavisk forskning 2006-2011. En systematisk forskningskartlegging

46 sider * ISBN 978-87-7684-909-2 * Danish Clearinghouse for Educational Research, 2013


Camilla Brørup Dyssegaard & Michael Søgaard Larsen: Evidence on Inclusion

55 sider * ISBN 978-87-7684-921-4 * Danish Clearinghouse for Educational Research
Department of Education, Aarhus University 2013


Camilla Brørup Dyssegaard, Jesper de Hemmer Egeberg, Kasper Steenberg: Skoleparathed. Systematisk forskningskortlægning

148 sider * ISBN 978-87-7684-895-8 * Udgivet af Dansk Clearinghouse for Uddannelsesforskning, Aarhus Universitet 2013


Malene Rode Larsen, Hanna Bjørnøy Sommersel, Michael Søgaard Larsen Evidence on Dropout Phenomena at Universities

53 sider * ISBN 978-87-7684-916-0 * Danish Clearinghouse for Educational Research, Department of Education, Aarhus University 2013


Michael Søgaard Larsen, Kasper Pihl Kornbeck, Rune Müller Kristensen, Malene Rode Larsen og Hanna Bjørnøy Sommersel: Dropout Phenomena at Universities: What is Dropout? Why does Dropout Occur? What Can be Done by the Universities to Prevent or Reduce it? A systematic review

235 sider * ISBN 978-87-7684-917-7 * Udgivet af Dansk Clearinghouse for Uddannelsesforskning, Aarhus Universitet, 2013


Michael Søgaard Larsen, Jan Kampmann, Sven Persson, Thomas Moser, Niels Ploug, Dorte Kousholt, Hanna Bjørnøy Sommersel og Kasper Steenberg: Forskningskortlægning og forskervurdering af skandinavisk forskning i året 2011 i institutioner for de 0-6 årige

175 sider * ISSN 19045255 * Udgivet af Dansk Clearinghouse for Uddannelsesforskning, Aarhus Universitet, 2013


Camilla Brørup Dyssegaard og Michael Søgaard Larsen: Viden om inklusion

55 sider * ISBN 978-87-7684-937-5 * Udgivet af Dansk Clearinghouse for Uddannelsesforskning, Aarhus Universitet, 2013


Camilla Brørup Dyssegaard, Michael Søgaard Larsen og Neriman Tiftikçi: Effekt og pædagogisk indsats ved inklusion af børn med særlige behov i grundskolen. Systematisk review

159 sider * ISBN 978-87-7684-976-4 * Udgivet af Dansk Clearinghouse for Uddannelsesforskning, Aarhus Universitet, 2012


Michael Søgaard Larsen, Camilla Brørup Dyssegaard og Neriman Tiftikçi: Effekt og pædagogisk indsats ved inklusion af børn med særlige behov i grundskolen.Forskningskortlægning

125 sider * ISBN 978?87?7684?976?4 * ISSN 19045255 * Udgivet af Dansk Clearinghouse for Uddannelsesforskning, Aarhus Universitet, 2012


Michael Søgaard Larsen Kasper Pihl Kornbeck Rune Müller Kristensen Malene Rode Larsen: A Research Mapping of Dropout Phenomena at Universities: What is Dropout? Why does Dropout Occur? What Can be Done at Universities to Prevent or Reduce it?

159 sider * ISSN 19045255 * Udgivet af Dansk Clearinghouse for Uddannelsesforskning, Aarhus Universitet, 2012


Michael Søgaard Larsen, Jan Kampmann, Sven Persson, Thomas Moser, Niels Ploug og Dorte Kousholt: Forskningskortlægning og forskervurdering af skandinavisk forskning i året 2010 i institutioner for de 0-6 årige (førskolen)

131 sider * ISSN 19045255 * Udgivet af Dansk Clearinghouse for Uddannelsesforskning, Aarhus Universitet, 2012


Michael Søgaard Larsen, Bente Jensen, Anders Holm, Peter Berliner og Niels Ploug: Programmer for 0-6årige med forældreinvolvering i dagtilbud: En forskningskortlægning

144 sider * ISSN 19045255 * Udgivet af Dansk Clearinghouse for Uddannelsesforskning, DPU, Aarhus Universitet, 2011


Michael Søgaard Larsen, Gerd Christensen, Neriman Tiftikci, Sven Erik Nordenbo: Forskning om effekt af uddannelses- og erhvervsvejledning - Et systematisk review

168 sider * 978-87-7684-335-9 * Udgivet af Dansk Clearinghouse for Uddannelsesforskning, DPU, Aarhus Universitet, 2011


Michael Søgaard Larsen, Bente Jensen, Inge Johansson, Thomas Moser, Niels Ploug, Dorte Kousholt: Forskningskortlægning og forskervurdering af skandinavisk forskning i året 2009 i institutioner for de 0-6 årige

137 sider * ISSN  1904525 * Udgivet af Dansk Clearinghouse for Uddannelsesforskning, DPU, Aarhus Universitet, 2011


Sven Erik Nordenbo, Anders Holm, Eyvind Elstad, Jaap Scheerens, Michael Søgaard Larsen, Michael Uljens, Per Fibæk Laursen, Trond Eiliv Hauge: Input, Process, and Learning in primary and lower secondary schools. A systematic review carried out for The Nordic Indicator Workgroup (DNI)

249 sider * ISBN 978-87-7684-323-6 * Udgivet af Dansk Clearinghouse for Uddannelsesforskning, DPU, Aarhus Universitet, 2010