Afdeling for Pædagogisk antropologi og Pædagogisk psykologi
Om afdelingen
Afdelingen er en af fire afdelinger ved DPU, Aarhus Universitet og er bygget op omkring kandidatuddannelserne i Pædagogisk antropologi og Pædagogisk psykologi.
Forskerne i afdelingen indgår i en række forskningsenheder.
Plauborg, H. (2022). Etik i klasseledelsespraksis. I E. Jensen & O. Løw (red.), Lærerens pædagogiske lederskab: At skabe mening, samarbejde, tydelige rammer og gode relationer (s. 139-150). Akademisk Forlag.
Anderson, S. D. (2022). Weltgestaltung. I C. Markom & J. Tosic (red.), Einführung in die Bildungsanthropologie: Ein Lehrbuch (s. 316-320). New Academic Press.
Anderson, S. D. (2022). Modul - Sozialität. I C. Markom & J. Tosic (red.), Einführung in die Bildungsanthropologie: Ein Lehrbuch (s. 351-356). New Academic Press.
Anderson, S. D. (2022). Gemeinschaft. I C. Markom & J. Tosic (red.), Einführung in die Bildungsanthropologie: Ein Lehrbuch (s. 230-236). new academic press.
Anderson, S. D. (2022). Sozialität. I C. Markom & J. Tosic (red.), Einführung in die Bildungsanthropologie: Ein Lehrbuch (s. 293-298). new academic press.
Anderson, S. D. (2022). Das „verdeckte“ Curriculum. I C. Markom & J. Tosic (red.), Einführung in die Bildungsanthropologie: Ein Lehrbuch (s. 205-209). new academic press.
Berliner, P. (2021). Sansede fællesskaber. I F. Nielsen (red.), Grønlandsk Kultur- og Samfundsforskning 2020-21 (s. 31-48). Ilisimatusarfik/Forlaget Atuagkat.