Skal vi være mere positive?

Artikel fra magasinet Asterisk fra DPU, Aarhus Universitet, nr. 75 fra september 2015 om motivation og stress i fremtidens arbejdsmarked. Skal vi skrue op for motivationsfremmende værktøjer som coaching, anerkendelse og positiv tænkning i arbejdslivet? Eller skaber det i virkeligheden endnu mere stress på arbejdsmarkedet? Hans Henrik Knoop og Christian Ørsted giver hvert deres bud.

Fremtidens arbejdsmarked stiller krav om endnu mere fleksibilitet og engagement. Men allerede i dag segner medarbejdere på stribe med stress. Skal vi skrue op for motivationsfremmende værktøjer som coaching, anerkendelse og positiv tænkning? Ja, mener lektor Hans Henrik Knoop. Nej, mener ledelsesrådgiver Christian Ørsted.