Kousholt, D. & Højholt, C. (2012).
Om at observere sociale fællesskaber. In J. Klitmøller, K. Nielsen & M. Pedersen (Eds.),
Deltagerobservation: en metode til undersøgelse af psykologiske fænomener (1. ed., pp. 77-90). Hans Reitzels Forlag.
Jensen, B., Berliner, P.
, Brandi, U., Ravn, I., Kousholt, D., Holm, A., Steiner Rasmussen, O., Kristoffersen, K., Margrethe Nielsen, M., Stougaard, K. & Kristensen Rasmussen, M. (2012).
Vidensbaseret indsats overfor udsatte børn i dagtilbud - modelprogram: Statusrapport. VIDA-projektet. VIDA-forskningsserien 2012:01
http://edu.au.dk/fileadmin/www.dpu.dk/e-boeger/VIDA_rapporter/Statusrapport_3_www_01.pdf
Mørck, L. L., Birk Carlsen, H., Grøndahl, A., Cramer Jensen , C. & Nørgaard Lerche, I. (2011).
Etik i kollektivt biografiarbejde med mødre til ‘børn i vanskeligheder’.
Nordiske Udkast,
39(1&2), 39-55.
Dahl, K. K. B., Læssøe, J. & Simovska, V. (2011).
Forord. In K. K. B. Dahl, J. Læssøe & V. Simovska (Eds.),
Essays om dannelse, didaktik og handlekompetence : inspireret af Karsten Schnack (pp. 5-6). Forskningsprogram for Miljø- og Sundhedspædagogik, Danmarks Pædagogiske Universitetsskole, Aarhus Universitet.
Larsen, M. S.
, Jensen, B., Kousholt, D., Johansson, I., Moser, T. & Niels, P. (2011).
Forskningskortlægning og forskervurdering af skandinavisk forskning i året 2009 i institutioner for de 0-6 årige.
Clearinghouse-forskningsserien,
2011(7), 1-137.
http://www.dpu.dk/fileadmin/www.dpu.dk/danskclearinghouseforuddannelsesforskning/udgivelser/Forskningskortlaegning16012011.pdf
Hansen, J. H.
, Carlsson, M. S., Hansbøl, G., Haugsted, M. T.
, Adriansen, H. K. & Knudsen, H. (2011).
Kvalificering og udvikling af masteruddannelserne på Danmarks Pædagogiske Universitetsskole. Danmarks Pædagogiske Universitetsskole, Aarhus Universitet.