Rentzou, K., Slutsky, R., Mine, G-G.
, Kragh-Müller, G., Tuul, M. & Paz-Albo, J. (2023).
A Cross-Cultural Study on Factors Affecting Children's Agentic Action in Their Play.
International Journal of Early Childhood,
55(1), 89-112.
https://doi.org/10.1007/s13158-022-00335-w
Blackburn, A., Han, H., Gelpí, R., Jeftić, A., Ch'ng, B., Koszałkowska, K., Lacko, D., Milfont, T. L., Lee, Y., Vestergreen, S. & COVIDiSTRESS II Consortium (2023).
Mediation Analysis of Conspiratorial Thinking and Anti-Expert Sentiments on Vaccine Willingness.
Health Psychology,
42(4), 235-246.
https://doi.org/10.1037/hea0001268
Skovbjerg, H. M., Hansen, J. H., Sand, A-L., Jensen, J-O.
, Lieberoth, A., Lasthein Lehrmann, A. & Jørgensen, H. H. (2022).
"MÅ jeg være med?": En forskningsrapport om leg, inklusion og fællesskab i skolen. Designskolen Kolding.
Peifer, C., Wolters, G., Harmat, L., Heutte, J., Tan, J., Freire, T., Tavares, D., Fonte, C.
, Andersen, F. Ø., van den Hout, J., Simlesa, M., Pola, L., Ceja, L. & Triberti, S. (2022).
A Scoping Review of Flow Research.
Frontiers in Psychology,
13, [815665].
https://doi.org/10.3389/fpsyg.2022.815665
Morote, R., Las Hayas, C., Izco-Basurko, I., Anyan, F., Donisi, V., Zwiefka, A., Gudmundsdottir, D. G., Fullaondo, A.
, Ledertoug, M. M., Olafsdóttir, A. S., Gabrielli, S., Carbone, S., Mazur, I., Krolicka-Deregowska, A.
, Knoop, H. H., Tange, N., Kaldalóns, I. V., Jonsdottir, B. J., González-Pinto, A. & Hjelmdal, O. (2022).
Co-creation and regional adaptation of a resilience-based universal whole-school program in five European regions.
European Educational Research Journal,
21(1), 138-164.
https://doi.org/10.1177/1474904120947890
Staunæs, D., Plauborg, H., Kaastrup, C. M., Mannov Olesen, R., Jartoft, V., Schirmer, M. M. & Brauner, M. N. (2022).
Det lovende er kønsklogt og responsivt: En kortlægning af pædagogiske og didaktiske interventioner vedr. køn i naturfag, matematik og STEM-aktiviteter i grundskolen. DPU, Aarhus Universitet.
https://dpu.au.dk/fileadmin/edu/Udgivelser/Rapporter/Det_lovende_er_koensklogt_og_responsivt.pdf
Andersen, F. Ø. (2022).
En leder i flow. In R. Bøgelund, H. Stenbro, C. Borrisholt Steen & M. Lilleøre Jensen (Eds.),
Naturlig ledelse: på vej mod et menneskeligt arbejdsliv (pp. 100-105). Videnscenter for God Arbejdslyst, Krifa.
Plauborg, H. (2022).
Etik i klasseledelsespraksis. In E. Jensen & O. Løw (Eds.),
Lærerens pædagogiske lederskab: At skabe mening, samarbejde, tydelige rammer og gode relationer (pp. 139-150). Akademisk Forlag.