0-6 årige børns institutions- og hverdagsliv 2021

8. årlige småbørnskonference ved DPU
Webinar den 8. juni 2021

Om konferencen

DPU afholder for ottende gang den årlige konference om småbørnsforskning. I år bliver det i form af et webinar, men som altid er det en mulighed for at få nye input fra en række af Danmarks førende forskere, der præsenterer aktuel forskning på småbørnsområdet.

Selv om covid-19 i snart et år har påvirket såvel dagtilbudslivet for børn og voksne og DPU’s småbørnsforskning ønsker vi at vise omverdenen at der foregår spændende forskning på 0 til 6-årsområdet krisen til trods.

DPUs årlige konference om 0-6 årige børns institutions- og hverdagsliv er Danmarks største konference om småbørnsforskning. Normalt er det et heldagsarrangement, men i 2021 er der tale om et tre timers webinar afviklet på zoom.

På årets konference bliver der oplæg om dannelse gennem leg i dagtilbud, børns hverdagsliv i dagpleje, overgangen fra børnehave til skole og trivsel i daginstitutioner.